.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهردار در جمع اعضای شورای شهر:
سیستم برخی واحدهای شهرداری خانوادگی است
شمال نيوز: در سال‌های گذشته نیروهای غیر تخصصی زیادی با استفاده از رابطه وارد بدنه شهرداری شده بودند، افزود: در برخی واحدهای شهرداری رشت شاهد یک سیستم خانوادگی هستیم و عدالت در جذب نیروی انسانی صورت نگرفته است.
سیستم برخی واحدهای شهرداری خانوادگی است

شهردار رشت با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیروهای زیادی با استفاده از رابطه وارد بدنه شهرداری رشت شده بودند، گفت: در برخی واحدهای شهرداری رشت شاهد یک سیستم خانوادگی هستیم.
 
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، محمدعلی ثابت‌قدم در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه شهرداری رشت دارای 3 هزار و 200 نفر پرسنل است، اظهار کرد: امور اداری شهرداری رشت در حال تدوین بانک اطلاعاتی این تعداد پرسنل است تا سوابق، مهارت، مدرک تحصیلی و... در آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیروهای غیر تخصصی زیادی با استفاده از رابطه وارد بدنه شهرداری رشت شده بودند، افزود: در برخی واحدهای شهرداری رشت شاهد یک سیستم خانوادگی هستیم و عدالت در جذب نیروی انسانی صورت نگرفته است.

شهردار رشت با تصریح بر اینکه نیروی انسانی مجرب، توان انجام کارهای کمی و کیفی در تمام حوزه‌های توسعه شهری را دارد، ابراز کرد: با وجود این پیکره سنتی و خانوادگی که شعار آن مدیران با تجربه است نه متخصص، امکان پیشرفت متصور نمی‌شود.

وی سیاست فعلی شهرداری رشت را جوان‌گرایی و دادن اختیار و مدیریت به نیروهای متخصص دانست و اذعان کرد: فضای جو رانت و رابطه باید در شهرداری رشت شکسته شود در غیر این صورت همچنان شاهد فساد اداری و روزمرگی در شهرداری خواهیم بود.

ثابت‌قدم ادامه داد: طبیعی است که تغییرات در فضای فعلی، سر و صدا ایجاد می‌کند و جوسازی علیه افراد می‌شود در حالی که اگر بدنه فعلی شهرداری کارشناسی عمیق و کیفیت لازم را داشت، بنده نباید شخصا به جزیی‌ترین موضوعات در محلات بپردازم.

وی، خصوصی‌سازی در دنیا را یک علم خواند که هدف آن کاهش هزینه‌ها و نیز ورود یک بخش کاملا تخصصی در اجرای امور است و افزود: ضروری‌ترین نیاز شهر یعنی نظافت و فضای سبز شهری به بخش‌خصوصی واگذار شده که چهار طرف جریان یعنی شهرداری «مجری»، شهروندان «بهره‌بردار»، کارگران «پرسنلی که حقوق آنها تضییع شده» و حتی شرکت طرف قرارداد در این پروسه ناراضی هستند.

وی به چالش‌های پیش آمده ناشی از عدم اجرای صحیح اصل 44 اشاره کرد و گفت: چرا کسی در آن مقطع طریق درست اجرای این قانون را پیگیر نشد و به طور مثال صدور پروانه ساختمانی که کاری کاملا تخصصی است به بخش خصوصی واگذار نشده است.

ثابت‌قدم اضافه کرد: در سال‌های گذشته شهرداری به دنبال کسب درآمد پایدار نبود در حالی که می‌توانست با اجرای قانون تفکیک اراضی، 15 تا 20 درصد درآمد پایدار را جذب کند و یا با فروش اوراق مشارکت، شهروندان را در پروژه‌های عمرانی مشارکت دهد.

وی از تداخل امور در واحدهای مختلف شهرداری انتقاد کرد و یادآور شد: تقدم در تملک اراضی لحاظ نشده و امروز شاهد بازگشایی خیابانی هستیم که می‌توانست در اولویت‌های بعدی قرار گیرد و هزینه بازگشایی آن صرف آزادسازی حریم رودخانه و انجام کارهای زیربنایی شود.

شهردار رشت با اشاره به افزایش نرخ تورم و گرانی ارز خاطرنشان کرد: اگر در سال‌های گذشته می‌توانستیم با اعتبارات دولتی، کمیت و کیفیت ناوگان اتوبوسرانی خود را بهبود بخشیم و از ترافیک شهر بکاهیم امروز شهرداری مجبور نمی‌شد با هزینه گزاف تنها 5 دستگاه اتوبوس خط واحد به ناوگان حمل و نقل عمومی خود بیفزاید.

وی با بیان اینکه ریز هزینه کردهای شهرداری با اسناد آن موجود است، متذکر شد: شهرداری رشت به دنبال تدوین برنامه‌ای پایدار در توسعه شهری و اصلاح زیرساخت‌های شهری است که شهرداران بعدی نیز بتوانند همین روند را ادامه دهند و دچار روزمرگی نشوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهورند ایرانی 6 آبان 1391
سلام
خدا پدر شما را بیامرزه
در شهرداری امل تمام اعضای شورای شهر حداقل در این 6 سال
بالغ بر 30 نفر از افراد خانواده که افرادهایی بیکار و ناکارمد و در هیچ جایی نمی توناستن کار پیدا کنن را وارد کردن و باعث از بین رفتن وجهه بقیه کارمند شهرداری شدند
نا شناس 6 آبان 1391
مثل صدا و سیمای خودمان!!!
نا شناس 6 آبان 1391
مثل شهرداری فریدون کنار که شهرداری نیست منچول باف هست
نا شناس 6 آبان 1391
مثل تاکسی رانی ساری بروید ببینید
نا شناس 6 آبان 1391
مثل تاکسی رانی ساری بروید ببینید
خبر از کمیته اطلاع رسانی همایش 6 آبان 1391
احمدی خبر داد:
شکوفایی ظرفیت‌ های مرزن‌آباد با برگزاری همایش تشیع
نماینده چالوس و نوشهر در مجلس گفت: برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان در شکوفایی ظرفیت‌های پنهان مرزن آباد تاثیر بسزایی خواهد داشت.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی، قاسم احمدی با ابراز خرسندی از برپایی همایش ملی تشیع و تبرستان در مرزن‌آباد بیان داشت: برگزاری این همایش بزرگ دینی و معنوی در مهد علویان و سرزمینی که در حوزه دیانت و تبعیت از مولای متقیان از تاریخی ماندگار برخوردار بوده مایه افتخار است.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران این همایش اظهار داشت: در این همایش خیلی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی کشوری و استانی، فرهیختگان، دانشمندان و اندیشمندان عرصه تاریخ و به‌ویژه تشیع حضور خواهند داشت و امیدوارم میزبانی شایسته برای میهمانان این رویداد ارزشمند و ماندگار و آنچه شایسته علوی دوستان است باشیم.

احمدی با تاکید بر اینکه پیروی از مکتب پیامبر و تبعیت از سیره نبوی و علوی باید در سرلوحه کار همه ما مسلمانان قرار داشته باشد، تصریح کرد: این همایش در معرفی هرچه بیشتر مرزن‌آباد به‌عنوان دیار علویان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های چالوس و نوشهر در ادامه برپایی جشن روز مازندران همزمان با همایش تشیع و تبرستان در مرزن‌آباد را اقدامی شایسته خواند و بیان داشت: جا دارد از متولیان فرهنگ و هنر استان از اینکه برای اولین بار جشن روز مازندران را در غرب استان و شهر مرزن‌آباد طراحی کردند تقدیر ویژه داشته باشم.

احمدی با بیان اینکه قطعا مردم منطقه استقبال کم‌نظیری از این رویداد مهم فرهنگی هنری خواهند داشت، گفت: روز مازندران برای تمام مازندرانی‌های سراسر کشور و حتی خارج از کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از طریق رسانه‌ها پیگیر اخبار مربوط به آن هستند.

خبر از کمیته اطلاع رسانی همایش 6 آبان 1391
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد:
جشن روز مازندران همزمان با همایش ملی تشیع و تبرستان در مرزن آباد برگزار می شود
به گزارش کمیته اطلاع رسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران جزئیات همایش ملی تشیع و جشن روز مازندران را اعلام کرد.
جلسه‌ای به منظور هماهنگی برگزاری جشن روز مازندران و همایش ملی تشیع و تبرستان با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی، قائم مقام صداوسیمای مازندران، معاون بودجه استانداری و معاون تبلیغات اسلامی مازندران، امام جمعه و فرماندار چالوس و همچنین اعضای کمیته برگزاری همایش تشیع و تبرستان در چالوس برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در این جلسه گفت: بخشی از حکومت علویان به مدت پیش از نیم قرن در استان مازندران برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در همین رابطه افزود: با وجود فشارهای مارکسیسم‌ها و تفکرات الحادی که اعتقادات مردم را به انحراف بکشانند وفاداری مردم مازندران به ولایت علوی تا به مرز بیش از 10 هزار و 400 شهید و لشکر پیروز 25 کربلا و مشاهیر و مفاخر استان و نیز حضور در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته و بارها از طرف رهبری مورد تقدیر قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه بر ماست که این اعتبار، اصالت و هویت را از نیاکان حفظ و به نسل آینده انتقال دهیم، گفت: جشن روز مازندران سال‌های قبل در مرکز استان برگزار می‌شد اما امسال تصمیم گرفتیم که این همایش در مرزن‌آباد به‌عنوان خاستگاه علویان و همزمان با همایش ملی تشیع و تبرستان برگزار شود.
ابراهیمی با بیان اینکه همایش تشیع و تبرستان در نوبت صبح و جشن روز مازندران در نوبت عصر روز 14 آبان برگزار می‌شود، افزود: برپایی موسیقی بومی، نمایشگاه صنایع دستی و لباس بومی محلی، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری، پخت غذاهای محلی و ... از جمله برنامه‌های این جشن است.
قائم مقام صدا و سیمای مازندران نیز در این جلسه با اعلام آمادگی صدا و سیما برای پوشش خبری این رویداد بزرگ مذهبی و فرهنگی هنری گفت: سعی ما بر این است که در حوزه رسانه رسالتی که بر دوش ما نهاده شده را به نحو احسن انجام دهیم.
تقی صمدی با بیان اینکه پوشش این رویداد مستلزم همکاری نهادها و سازمان‌های منطقه است، تصریح کرد: پخش زیرنویس و تیزر تبلیغاتی همایش، مصاحبه تلویزیونی با متولیان برگزاری همایش، دعوت از کارشناسان حوزه تاریخ و تشیع و تبرستان، پوشش خبری کامل و ضبط و پخش آن از صدا و سیما از جمله برنامه‌های ما در رابطه با این همایش خواهد بود.
جعفر ردایی شهردار مرزن‌آباد و مسئول کمیته پشتیبانی همایش تشیع و تبرستان نیز گفت: مکان همایش در حال آماده‌سازی است و تمهیدات از جمله سالن مسقف، پارکینگ، وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری همایش و پذیرایی از بیش از یک هزار و 200 میهمان اندیشیده شده است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.